Mesiga jag

Idag bjöd vädret inte på sol och värme direkt så vi valde att tillbringa förmiddagen här hemma med tvättstuga och så fick ungarna bada, poppis tidsfördriv som dessutom gör dem rena ;). Perfekt! Eftermiddagen tillbringades sen på Leo´s lekland till barnens stora glädje.
Det sprangs, klättrades, åktes och klättrades lite mer timme efter timme. Att de orkade. Att vi orkade :). Men det är roligt....att se barnen ha kul. För helt ärligt, så kul är det inte att ta sig fram flera meter över marken hopvikt i gångar avsedda för barnstorlek. Det är mest obekvämt.
 
Tuva fick mig dessutom att åka en superbrant kana med henne eftersom hon inte vågade själv. Tackar. Hon vågade inte eftersom hon för ca ett år sedan kastade sig ner för samma kana utan en tanke på hur brant den var. Hon var då mellan 2-2,5år och borde inte ha åkt den själv då. Hon brände armen när hon insåg hur snabbt den gick och försökte bromsa farten. Sen dess har hon inte åkt nån kana av den typen. Alls. Så jnär hon var sugen på att åka "boven i dramat" så kände jag inte att jag kunde neke. Det borde jag ha gjort. Fy vad läskigt! Jag fick ligga ner eftersom jag är för lång för att kunna sitta i den (en tunnel ni vet) och Tuva la sig då på nått vänster på mig. Och så åkte vi. Swoosch. Jäklar vilken fart vi fick upp, höll på att få mitt hjärta i halsen. Jag ogillar karuseller rätt starkt och detta kändes som den enda karusellen, Flumride, jag tvingar mig upp i fast utan dödsångesten påväg upp till den branta backen. Och nej, den är aldrig kul. Ler jag efteråt så är det för att plågan är över. Tuva sken som en sol, va roligt mamma, en gång till. Äh...låt mig tänka... NEJ! Du får åka den själv i så fall Tuva för mamma kände sig lite för stor för den... eller för rädd men det sa jag inte ;). Jag darrade i 10min efter åkandet haha. Sikken mes man är. Tacka vet jag barnkarusellerna i Folkespark, det är lagom det. Kommer nog mysa med Casper en massa när vi är på Tivoli i Köpenhamn i helgen ;).
 
Här hemma hade vi visst bara kanal ett, två och fyran. Kändes sådär lockande nu ikväll, hade siktat in mig på film och Björn var också sugen på att se en så han vandrade iväg och hyrde en. Så det blev bra ändå, helt okej film "Kickoffen".
 
Nu lite slösurf innan sängen ropar högre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0