Avslutning, socker och en massa bus

Godkväller här i bloggvärlden. Sitter här i soffan och bara njuter av att göra just det, sitta. Vi haft en fullspäckad dag mina fina två och jag. Den startade med utelek tillsammans med Elin, Neo och Junie och fortsatte sen med en sväng på stan och lunch med Emma och hennes gobit Penny. Tuva och Oliver roade sig i lekhörnan och ville då inte med hem. Hemma var vi dock bara i ca 30min innan vi gick tillbaka till lekplatsen för att leka mer tillsammans med bästa vännerna. Sen kom vi till momentet Tuva pratat om hela dagen, avslutning på öppnaförskolan!
 
Det började vid 17 så Björn kom när han hade slutat så det blev kanon. En massa barn som snabbt blev höga på socker (korv, bulle, saft och glass...) Men alla hade det nog kul i alla fall. Avslutades mindre kul för Tuvas del, påväg därifrån snubblade hon och skrapade upp båda knäna. BLOOOOD BLOOOD gallskrek hon ;). Sen när hon väl hade lugnat sig så snyftade hon fram att det säkert skulle göra ont när hon skulle sova inatt och då satte hon igång gråten igen, knasfia. Hon fick i alla fall Blixten och Bärgaren på knäna, det var räddningen att ha dem i väskan (tillsammans med sårtvätt)
 
Dagens Tuva citat på väg hem från stan:
Jag: Men Tuva, lyssna nu på vad jag säger så att jag slipper tjata, vad är det med dig?
Tuva: Men mamma, jag är alldelses sockerspeedad ju
Jag: Hahahahaha är du sockerspeedad?
Tuva: Jaaaa
 
Det var väl den där pannkakan med sylt på dårå ;) De snappar upp allt de små liven!
 
 
Dagens Oliver citat:
Oliver: Maaauuuu
Jag: Men Olli, det är väl ingen katt heller, det är en hund.
Oliver: Maaaauuuu (ler stort)
Jag: Anä nu hittar du på.
Oliver: Uuuuuiii
Jag: Nä nån elefant är det inte heller!
Oliver: Maaaauuuuu
Jag: Jaja vi säger att det är en katt då, du vinner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0