Kontra och öppettider

Sitter här och lyssnar på sambons svärande. Ja han tittar på fotboll. Sverige ligger visst under nu. Jo jag tycker att det är trist jag med men min energi såhär på kvällen har gått åt till att försöka hitta på något att göra imorgon. Det måste vara något överrenskommet, alla familjecentraler i Örebro har öppet eftermiddag på tisdagar. Ett sånt sätt. Vad menar de att vi ska hitta på som kanske inte kan på eftermiddagen just imorgon? Utelek i all ära men efter dagens eftermiddagslek i varierande styrka av regn, känns en heldag ute något osäkert och inte speciellt lockande!

Idag fick barnen lekt av sig på en familjecentral (öppen förskola) innan uteleken så jag hade inte allt för dåligt samvete över att det slutade regna på vägen hem från lekplatsen vi lämnade pga just regnet.




"Kontra kontra kontra" hör jag som ett mantra från andra sidan soffan. Ja jag håller med. Kom igen nu Sverige! Och familjecentralerna, börja ha öppet mer varierande tider så att det finns något allternativ på förmiddagen en sketen tisdag!

Förresten, Oliver kommer nog aldrig börja prata. Han kommer "daddaddaddda" sig genom hela livet. Så känns det nu. Lika älskad oavsett men vore så kul att kunna komunicera mer ömsesidigt med honom.


Kommentarer
Postat av: jenny

ja det är ju så en massa första men han får ju aldrig samma uppmärksamhet som syrran eftersom han måste dela från start.

ja det var en riktig fullträff att få hennes vändning på film. man tom hör mig skrika efter mannen att hon vände sig och att jag lyckades filma det hihi



tack för kommentaren om tårtan :-D

2012-06-11 @ 22:59:17
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0