En såndär söndag

En riktigt söndags söndag har vi haft idag. Ni vet en såndär slapp historia utan planer. Har mest bott i köket tror jag. Bakat en massa bullar (som Björn ska ha i veckan) och jag tänker alltid "ja, jag bakar ett gäng bullar, dubbelsats när jag ändå är i farten. Det går ju rätt snabbt. Blir säkert klar innan lunch..." hahaha vem försöker jag lura? Att baka bullar är ett evighetsprojekt. Jäsa hit och jäsa dit, knådas, kavlas, rullas och skäras... skulle behövt ett större kök och fler plåtar ;). Ska försöka komma ihåg det till nästa gång bullbaksandan sätter in.

Utöver bullbakandet har jag lagat lunch och sen lasagne till middag och där emellan tömt och fyllt diskmaskinen två gånger. Så min känsla av att ha bott i köket är kanske inte helt galen. Men gott blev allt!

Lite utelek han vi i alla fall med tillsammans hela familjen, iofs bara ut på innergården men för tillfället älskar Tuva den. Den är jättetråkig. Men hon tjatar konstant om att hon vill "ut i trädgården". Ja på ett sätt har hon rätt. Det är väl det närmsta trädgård vi kommer här på tredje våningen utan hiss ;).


Tuva och Oliver lånar grannbarns cyklar


Kommentarer
Postat av: En ovanligt bra gravid och mammablogg

haha, dina bullar är som mina köttbullar. Tänker alltid att jag ska göra extra och frysa in. Men man blir ju sjukt less efter några timmars rullande och sen stekande. Glömmer alltid vilken tid det tar att steka köttbullar :)



Kort är ett ständigt återkommande dåligt samvete. Dessutom tar man ju så sjukt många kort som ska sållas och gå igenom innna man kan beställa. Dagens i-lands problem, men ändå, jobbigt.

2012-06-10 @ 21:38:09
URL: http://www.minbebis.com/blogg/lindaochtyra
Postat av: karins blogg - om livet i linoleumheaven

SV: Ååh tack vad glad jag blir för den fina komplimangen!

2012-06-10 @ 22:37:24
URL: http://www.karinsblogg.com
Postat av: alexandra mamma till tove och lykke

jorå lite för rosa för min smak.. jo hag har faktiskt lagt in dem i garderoben.. vi fick 3 pappkassar med kläder från en tjej på Toves dagis och det var 80 % rosa kläder. och tove ville ju så gärna ha allt så det var bara att snällt hänga in allt i garderoben..



2012-06-11 @ 06:20:10
URL: http://axdal.se
Postat av: jenny

tänkte gjort bullar till dotterns kalas i lördags men tårtan räckte som projekt så mannen slängde ihop några muffins också.

tur det var två kompisar vars mammor jag är väldigt god vän med för annars hade det blivit till att stå i timmar med de där förbaskade bullarna.

men gott blir det ju hihihii

2012-06-11 @ 09:48:07
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0