Det blev lite fart i mig tillslut

Jag vaknade till liv tillslut. Tog bara hela förmiddagen ;). Nåja inte riktigt kanske men inte långt ifrån. En som hade lite svårt att vakna efter sin middagsvila var Oliver. Tuva tyckte att det såg så mysigt ut när han låg och sov i soffan att hon sa: "Mamma jag vill mysa med Olli" och så la hon sig sidan om honom en stund.

 

När vi alla tre fått i oss lunch, fått på kläder osv så tog vi cykelkärrevagnen och traskade 4,5km tillsammans med Elin, Neo och Junie. Väl framme väntade en massa lek på en familjecentral. Vattenleksrummet är en klar favorit hos tre av fyra barn. Det fjärde ville hemskt gärna in dit också men än är Junie lite väl liten för det. Tuva, Oliver och Neo hade dock super kul där inne. En lång låg vask med tre kranar och en massa vattenleksaker. Himelriket för barn!



Utklädnad är också poppis. Här ovan ser ni Tuva och Neo som moderiktiga disco-poliser! Nya uniformen kanske? Ni får ursäkta de kassa bilderna, mobilbilder.

Sen har det gått i ett. Matlagning (rödspetta och färskpotatis om ni undar ;)), dusch för Tuvas del, tanborstning och den faderullan och sen nattning. Puh. Tänkte sitta i soffan hela kvällen men blev utlockad på en promenad mina fötter inte orkade gå. De har redan gått 9km i sandaler idag vilket kändes nu på kvällen. Så det blev lång pratstund med Elin på en bänk nere vid ån istället. Tänk att samtalsämnena aldrig tar slut för oj vad vi kan babbla. Finaste vännen!

Nä nu är klockan sådär mycket igen. Den har en förmåga att bli det. Jag som skulle städa köket jag. Imorgon eller på tors kommer snubbarna nämligen med nya spisen. Den förra de släpade upp hit, på tredje våningen utan hiss, var en spis utan häll. Han hade beställt fel och frågade om vi gärna ville ha samma standard som idag eller om det gick bra med en spis med plattor. Vi vill gärna ha häll. Så de fick asa ner den nya men feliga igen och beställa en ny. En ny som han ville sätta in idag. Men tänkte slippa skämmas över ett golv som behöver dammsugas och plåtar som behöver diskas. Så jag sköt som sagt upp spisbytet till imorgon eller tors... så ja... jag antar att jag ska städa kök imorgon bitti. Morgon bitti tidigt. För redan stax efter nio ska vi möta Elin och barnen för att gå några km till en, för oss, ny familjecentral. Om vi gillar öppnaförskolor? oh ja! Det räckte bra med denna hemmaförmiddagen för att inse att hemma, det är inte så lajbans att vara i längden. Mest för att allt blir så mycket intensivare hemma. Det första Tuva frågar när vi sätter oss i soffan på morgonen är: Vad ska vi göra idag mamma? Sarar jag att jag inte vet så kontrar hon med: Ska jag till dagis?
Och jo, jag vet. Det är nyttigt att ha tråkigt. Det är nyttigt att bara vara hemma och göra ingenting. Och det är vi, tillräckligt ofta. Heldagar av den (icke)sysselsättningen försöker vi dock undvika för denna mammans psykiska välmående ;).

Oj vad jag svamlade nu. Hade nästan hunnit röja köket på tiden det tog att svamla ihop detta. Men nu blev det inte så.

Natti natti (vem försöker jag lura, kommer sitta och läsa bloggar i minst 45min till ;)

P.S om någon mer än jag undrar varför ingen familjecentral har öppet förmiddagar på tisdagar så kan ni sluta undra nu. De har nämligen möte varje tisdagsmorgon. Så nu vet ni det ;) D.S


Kommentarer
Postat av: ♥ Alexandra - mamma till Tove och Lykke ♥

jag tror att mikaels kyrkans öppnis är på Tisdags förmiddagar.. men nu har de nog sommaruppehåll..

2012-06-28 @ 22:28:47
URL: http://axdal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0