Kvällsbabbel

Idag var jag duktig och tog foto men vad hjälper det när kortläsaren har fått fötter? Misstänker att något av mina två små trollungar fått tag i den under gårdagen. Blir till att leta imorgon med andra ord.

Morgondagens middag är nu färdig och när Oliver nyss vaknade med ett skrik så väckte han även Tuva som blev ledsen. Gick in och tröstade Tuva och mitt i snyftandet så frågade hon med nyvaken röst: "vad är det som luktar så gott mamma?" (Haha söta unge!) "Det är Kalopsen vi ska äta till middag imorgon som luktar" fick hon till svar. Hon nickade nöjt och efter lite kallt vatten kom hon till ro igen.

Vi har haft en fin dag jag och barnen. Inga direkta bråk och ytterst lite trots. Njuter massor! Fyra timmars lek på öppnaförskolan och sen utelek i härliga vädret senare på eftermiddagen är verkligen inte helt fel ;).
Nu när jag använder cykelkärran som vagn (den har alltså styre och ett hjul där fram och är tänkt att kunna användas som vagn med) så kan jag erkänna att det ÄR smidigt. Kan ångra vårt val att inte köpa dubbelvagn nu när jag känt på hur mycket enklare vardagen blir med bägge barnen i vagn. Vi hade ju kunnat låsa fast den i källaren precis på samma sätt som med cykelkärran. Men ja, lätt att vara efterklok. Vi har haft många många fighter ang ståbrädan, Tuva och jag.

Oliver är vår lilla pajas här hemma. Han gör allt för att få alla här hemma (framför allt Tuva) att skratta. Tidigare idag på öppnaförskolan så sa jag åt honom att det var dax att byta blöja. Då sprang han in i största rummet och la sig mitt på golvet med fötterna i vädret och pekade på blöjan. Tokpellen.

Jag hann med allt jag skulle imorse. Röjde köket o hallen osv. Men ingen ny spis väntade när jag kom hem. Så nu måste jag göra om samma sak imorgon bitti igen ;). Men nu ska vi inte iväg så tidigt i alla fall! O jag vet inte vad som skett med barnen. Hux flux så får man väcka dem på morgonen istället. Det innebär att det är segt att gå upp för en annan. Innan barnen liksom. Och dessutom blir det helt galet med Olivers sovning på dagen när han sover längre på morgonen. Lycka till att få honom att somna innan lunch då.... så imorgon får jag väl väcka honom 06 så att han kommer tillbaka till rutinerna. Eller inte. Svårt svårt.

Nu ska jag i alla fall sova. Bildlöst blev det som sagt. Bilderna blir kvar i kameran idag. Bättre lycka med det imorgon!


Kommentarer
Postat av: Mia

Så här ska adressen va :)
Hoppas ni får en fin regndag idag! Kram!

2012-06-16 @ 10:00:40
URL: http://bubbelmia.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0